سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بر دوستش خُرده گیری کند [و بخواهد مو را از ماست بکشد]، دوستی اش گسسته می شود . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :3
کل بازدید :38332
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/10
1:36 ص

 

 

شهید عماد مغنیه

شهید عماد مغنیه

 

شهید مغنیه از نگاه (هم رزم)

یک روز من در خیابانی نزدیک خانه ام بودم که ناگهان یک نفر بی هوا از پشت سر ، دست هایش را دورم حلقه کرد و با این کار من را غافل گیر کرد . روشش این بود که هر جا دنبالش می گشتی ، پیدایش نمی کردی ولی هر گاه می خواست ، به راستی پیدایت می کرد .

بعد از جنگ 33 روزه عماد اصلا استراحت نداشت . فهمیده بود که اسرائیل نمی خوابد و بعد از لطمه ای که خورده است باید کاری کند تا آن را جبران نماید . به همین علت عماد شروع کرد به تغییرات تاکنیکی و استراتژیک درمناطق و آماده کردن هزار نفر جدید برای جنگ احتمالی در آینده .

شهید عماد مغنیه

 

 

شهادت ( از نگاه هم رزم)

عماد یک اپارتمان در شهرک بزرگی در دمشق داشت . ساختمان های زیادی دور تا دور است که وسط آن هم پارگینگی بزرگ است . پارکینگ آن عمومی بود یعنی هر کس می آمدو جایی خالی پیدامی کرد ، پارک می کرد . عماد از آپارتمان که خارج شود مجبور است مقداری راه را طی کند تابه پارکینگی برسد نزدیک این راه ، یک ماشین پارک شده بود که وقتی می خواست از آپارتمان خارج شده و به سوی ماشینش برود ، آن ماشین منفجر می شود . عماد مغنیه عاقبت در شامگاه سه شنبه 23 بهمن ماه 1386 ه.ش مصادف با شب شهادت حضرت رقیه (س) در شهر دمشق سوریه توسط صهیونیست ها ترور شد و به شهادت رسید .

 

شهید عماد مغنیه

اقدامات

شهید مغنیه پس از اجرای موفقیت آمیز چند عملیات به عنوان فرمانده گارد حفاظت انتخاب شد روزنامه انگلیسی «ساندی تلگراف»درباره شهید مغنیه نوشت : او یک انقلابی مجاهد است که با امام خمینی (ره)بیعت کرده که در راه انقلاب اسلامی از جان خویش نیز بگذرد .

تصاویری که تا کنون از شهید (عماد مغنیه)منتشر شده است بسیار اندک است به گونه ای که پلیس فدرال آمریکا (اف . بی . آی)مدعی شد وی دو بار اقدام جراحی پلاستیک بر روی صورت خود کرده است تا شناسایی نشود . شهید عماد مغنیه که به د وری از رسانه ها شهرت داشت به «مرد سایه»در مقاومت اسلامی معروف بودو بسیاری او را مغز متفکر حزب ا... قلمداد می کنند .

 

 

 


90/2/29::: 11:36 ص
نظر()