سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریف به تمام معنا کسی است که دانشش مایه شرف او گردد [امام جواد علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :27
بازدید دیروز :1
کل بازدید :38421
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/25
4:5 ع

 

شهید تندگویان

شهیدتندگویان

 

زندگی نامه:

محمد جواد تند گویان،متولد1329 خانی آباد تهران است وبزرگ شدهء یک خانواده ی ساده مذهبی بود. محمد جواد به کتاب خواندن خیلی علاقه داشت؛ به همین خاطر پدرش او را زودتر در مدرسه ثبت نام کرد. سال 47 هم کنکور داد ودر چند دانشگاه قبول شد:شیراز،تهران،آبادان.قرار بود نفرات برگزیده رابفرستند انگلستان.مصاحبه کننده وقتی فهمید جواد مذهبی است او را رد کرد؛به همین راحتی! جواد دانشکده نفت آبادان را انتخاب کرد.

 

شهیدتندگویان

دوران تحصیل و سربازی:

درآن شرایط حساس که از دربان خوابگاه دانشجویی تا رئیس دانشگاه ،یا ساواکی بودند و یا خبر چین رژیم،جواد فعالیت های انقلابی اش را در انجمن اسلامی ادامه داد. سخنران دعوت می کرد جلسات برگزار می کرد وکتاب های داغ می آورد. بیش ازچند ماه از فارغ التحصیل شدنش نمی گذشت که خود را به نظام وظیفه معرفی کرد. بعداز دوره ی24هفته ای به استخدام پالایشگاه نفت آبادان در آمدو در واقع شروع فعالیت های اجرایی همین نقطه بود. گه گاه هم دلش برای بچه های انجمن اسلامی تنگ می شد. آن روز ها فضای دانشگاه متشنج بود.

 

شهیدتندگویان

من همان جواد تند گویان هستم:

اواخر شهریور 56 بود.سخت کوش بودنش توجه شهید رجایی را به خود جلب کرد و او را به کابینه دعوت کرد.اول نپذیرفت. عقیده اش این بود که افراد مناسب تری هم برای وزارت وجود دارند. بعد با155رای موافق،18رای ممتنع و3رای مخالف به عنوان وزیر نفت به مجلس و مردم معرفی شد.چند روز بعد رفته بود با مادرش برای خرید،یکی از کاسب های خانی آباد گفته بود:آقای مهندس شما دیگر وزیرهستید نباید خودتان بیاید خرید. جواد لبخندی زده بود وگفته بود:((من همان جواد تند گویان هستم حاج آقا!گیریم که من وزیر باشم.))

30ساله بود،جوان ترین وزیرکابینه ی شهید رجایی