سفارش تبلیغ
صبا ویژن
داوود در دعاهای خود می گفت : «بارالها !من دوستی تو و دوستی آن که دوستت دارد و کرداری که مرا به دوستی ات می رساند، از تو درخواست می کنم . بارالها !دوستی ات را نزدم محبوب تر از خودم، خانواده ام و آب خُنکْ قرار ده» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :35
کل بازدید :38431
تعداد کل یاداشته ها : 27
103/2/26
2:51 ص

شهید آیت الله حسین غفاری

شهیدآیت الله حسین غفاری

 

 

زندگی نامه  

 

آیت الله شیخ حسین غفاری در سال 1335 در روستای آذر شهر دیده به جهان گشود . از همان کودکی ، به علت از دست دادن پدر برای امرار معاش خانواده کار می کرد . تو که علاقه زیادی به فراگیری دانش داشت در روستای خود مقدمات را فرا گرفت و برای ادامه تحصیل نزد علمای بزرگ تبریز مشغول به تحصیل شد و پس از چندی به قم رفت . وی پس از یازده سال راهی تهران شد .

آیت الله غفاری مبارزه خود را علیه رژیم سلطنتی از ( سال 1340 ) آغاز کرده بود . با شروع مبارزات روحانیت به رهبری امام خمینی (ره) با تلاش گسترده ، سهم عمده ای را به عهده گرفت . وی فعالانه به افشاگری مظالم رژیم شاه پرداخته و در افشای نیرنگ خائنانه انجمنهای ایالتی و ولایتی گامی موثر برداشت .

 

شهیدآیت الله حسین غفاری

 

 

کارهای آیت الله غفاری   


پس از آن نیز به خاطر سخنرانی علیه استبداد محمد رضا پهلوی، بار ها به زندان می رود ودر میان طلاب جوان به یک چهره ی محبوب و مبارز تبدیل می شود . شهید غفاری درزندان هم  آرام ننشست و با روحیه ای بالا،به فعالیت های خود ادامه می داد. در زندان کلاسی جهت کسب معارف الهیه ایجاد نمود و عاشقانه به ائمه اطهار متوسل شد.                            

 

در یکی از ملاقات هایی که شهید غفاری با خانواده اش در زندان داشت حتی قادر نبود با پای خودش بیاید. دو نفر زیر کتف او را گرفته بودند و روی زمین می کشیدند. سر و صورتش به شدت مضروب شده بود. وقتی سرش را بلند کرد اولین کلمه ای که گفت این بود:« این آخرین ملاقات من با شماست من دیگر بعید می دانم بیش از این بتوانم مقاومت کنم.» همسر و فرزندانش گریه می کردن وقتی فرزندش هادی به او گفت روحیه بچه ها خراب می شود گفت:« پسرم، بدنم خیلی درد می کند، بدنم را خرد کرده اند.» او که دیگر توان صحبت کردن نداشت سرش چایین افتاد. خانواده اش هر چه کردند تا برای او دکتر بیاورند یا کمکی به او برسانند موفق نشدند، در آخرین صحبت هایش توصیه هایی به همسرو فرزندانش کرد از آن ها خواست صبر و مقاومت داشته باشند.             

   شهیدآیت الله حسین غفاری    

شهادت شهید آیت الله شیخ حسین غفاری  

 

طولی نکشید که او شهد شیرین شهادت را نوشید.

رفتار او رد زندان چنان تاثیری داشت که منافقین و حتی از سران مارکیست هم از عقائدشان دست برداشتند. آیت الله حسین غفاری حتی در بد ترین شرایط نیز دست از مبارزه بر نمی داشت آخرین دستگیری ایشان در تیر ماه 1353 بود که چس از سچری شدن حدود 9 ماه حبس در دی ماه 1353 در زندان شهید شد. پیکر غرقه به خونش پس از تشییع در حرم حضرت معصومه(س) و اقامه نماز در قبرستان دار السلام به خاک سپرده شد.

 

 

 

نشریه شجره           

محمد علی مهدوی پور

      

 

 

 


89/11/19::: 6:52 ع
نظر()